Situația parcărilor Park & Ride din București: Doar două din trei sunt utilizate.

Situația parcărilor Park & Ride din București: Doar două din trei sunt utilizate.

author
3 minutes, 3 seconds Read

Situatia parcărilor Park & Ride din București: Doar două din trei sunt utilizate

Parcările Park & Ride din București nu sunt tocmai agreate de bucureștenii care locuiesc la periferii, nici de locuitorii zonelor limitrofe, care preferă să circule prin aglometație decât să-și lase autoturismul la marginea orașului.

Parcarea de tip Park & Ride de la staţia de metrou Tudor Arghezi din Sectorul 4

La scurt timp după ce a fost inaugurată, în parcarea de tip Park & Ride de la staţia de metrou Tudor Arghezi din Sectorul 4, doar 157 de locuri erau ocupate din cele 311. Asta deși deocamdată este gratuită, notează G4media.

Tariful pentru parcarea Park & Ride de la Tudor Arghezi

În prima lună, parcarea de tip Park & Ride de la Tudor Arghezi este gratuită. Apoi, după această perioadă, tariful folosirii acesteia va fi de 3 lei pe durata întregului interval cuprins între 05:00-23:00. Pe timpul nopții, între orele 23:00-05:00, tariful va fi de 3 lei pe oră.

Situatia în celelalte două parcări Park & Ride

Care e situația în celelalte două parcări de tip Park & Ride de la marginea Bucureştiului, respectiv Străuleşti şi Pantelimon.

Parcarea de tip Park & Ride de la Străuleşti

În parcarea de tip Park & Ride de la Străuleşti, administrată de Metrorex, la orele amiezii doar 100 de locuri erau ocupate din cele 550. În schimb, toate străduțele, trotuarele și terenurile virane din jurul acesteia erau pline de zeci de mașini parcate la întâmplare. Mulți dintre șoferi, decât să scoată din buzunar 50 de bani pentru a plăti o oră de parcare, preferă orice altă „alternativă”.

Parcarea de tip Park & Ride de la Pantelimon

În a treia parcare de tip Park & Ride a Bucureştiului, cea din Pantelimon, administrată de Primăria Municipiului Bucureşti şi inaugurată în urmă cu doar un an, pe lângă faptul că este nefolosită, este plină de deșeuri, vandalizată și cu elemente ale instalației electrice nefuncționale. Cele câteva mașini parcate care ocupă doar câteva din cele 500 de locuri par a fi părăsite de luni bune.

Transport public ineficient

Șoferii din Ilfov au declarat că nu folosesc respectivele parcări în primul rând din cauza transportului public ineficient. „Dacă aș parca aici în parcarea de la Pantelimon, ar trebui să merg pe jos jumătate de km în sens invers ca să iau metroul. Vi se pare ok? Mie una, nu.” „Mulți nu folosesc parcările astea de la marginea orașului din comoditate dar și din cauza faptului că transportul public nu funcționează. Mai bine merg cu mașina mea. Ajung mai repede. Singura soluție este să ia metroul, dar pe deasupra, nu ai cu ce să mergi.”

Parcările Park & Ride ca noduri intermodale eficiente

Specialiștii în mobilitate urbană spun că s-a ajuns în această situație deoarece aceste parcări nu au fost gândite ca niște noduri intermodale în care transportul subteran să fie conectat cu cel suprateran sau alternativ. „Teoretic, o parcare intermodală ca să aibă sens într-un oraș ar trebui să facă parte dintr-un sistem. Ar trebui să fie foarte bine conectată la transportul public. Ar trebui ca transportul public să fie extrem de eficient în așa fel încât oamenii să știe foarte clar timpii de sosire atunci când își planifică o călătorie. Teoretic și practic, lucrurile acestea se pot face, însă asta ar însemna optimizarea transportului public în Municipiul București, atât cel din suprafață cât și cel din subteran.”, este de părere Irina Zamfirescu, specialist în mobilitate urbană.

Te-ar putea interesa si: