Schimbări propuse în Codul Rutier: Limită de vârstă și ore de școală auto.

Schimbări propuse în Codul Rutier: Limită de vârstă și ore de școală auto.

author
3 minutes, 12 seconds Read

Schimbări propuse în Codul Rutier: Limită de vârstă și ore de școală auto

Codul Rutier din România ar putea suferi modificări semnificative în viitorul apropiat, în urma propunerilor legislative depuse la Senat. Printre schimbările propuse se află introducerea unei limite de vârstă pentru conducerea mașinilor care depășesc 100 de cai putere, precum și creșterea numărului minim de ore de pregătire în cadrul școlilor de șoferi. De asemenea, poliția va fi obligată să avertizeze șoferii cu privire la prezența radarelor în trafic.

Limită de vârstă pentru conducerea unor mașini

Potrivit propunerii legislative, conducătorii de autovehicule care au vârsta de până la 21 de ani sau o experiență de conducere mai mică de un an pentru categoria de vehicule B nu vor mai putea conduce vehicule care depășesc 100 de cai putere sau 75 de kw în cazul vehiculelor electrice. Această măsură are scopul de a reduce riscul accidentelor cauzate de șoferii tineri și neexperimentați.

De asemenea, inițiatorii propun și creșterea numărului minim de ore de pregătire teoretică și practică pentru obținerea permisului de conducere pentru categoria B. Astfel, numărul minim de ore ar urma să crească de la 20 la 25 de ore pentru pregătirea teoretică și de la 35 la 45 de ore pentru pregătirea practică. Această măsură are ca scop îmbunătățirea pregătirii viitorilor șoferi și reducerea numărului de accidente rutiere.

Fără telefoane în trafic

Potrivit propunerii legislative, pietonii, bicicliștii și conducătorii de trotinete nu vor mai avea voie să folosească telefonul mobil sau alte dispozitive de înregistrare sau redare de texte, foto sau video care le pot distrage atenția de la vehicule, trenuri, amenajări rutiere sau indicații ale polițiștilor. Această măsură are ca scop creșterea siguranței în trafic și reducerea riscului de accidente cauzate de utilizarea neadecvată a dispozitivelor electronice în timpul deplasării.

De asemenea, inițiativa propune introducerea unui nou concept în legea rutieră, referitor la prevenție. Astfel, polițiștii rutieri vor avea misiunea de a îndruma și informa participanții la trafic cu privire la regulile de circulație și vor desfășura activități de prevenire și descurajare a încălcării acestor reguli.

Radarele, anunțate șoferilor

Conform proiectului, poliția rutieră va fi obligată să avertizeze conducătorii de autovehicule cu privire la prezența în trafic a dispozitivelor de măsurare a vitezei. Această măsură are scopul de a informa șoferii și de a-i determina să respecte limitele legale de viteză.

În plus, în caz de accidente de circulație, calamități naturale sau alte situații care afectează circulația, polițiștii rutieri vor fi obligați să conducă coloana de vehicule, asigurând astfel un flux mai eficient al traficului.

Măsuri pentru siguranța circulației

Propunerea legislativă prevede și obligația autorităților locale sau a administratorului drumului de a adopta măsuri pentru desfășurarea în condiții de siguranță a circulației pe drumurile publice din localități. Aceste măsuri includ montarea de parapete de protecție și realizarea de amenajări rutiere pentru reducerea vitezei de deplasare a vehiculelor în apropierea unităților de învățământ, unităților sanitare, piețelor și târgurilor, precum și în zonele cu risc sporit de accidente.

În concluzie, propunerile legislative aduc mai multe schimbări în Codul Rutier din România, având ca scop creșterea siguranței rutiere și reducerea riscului de accidente. Aceste modificări vizează introducerea unei limite de vârstă pentru conducerea unor mașini, creșterea numărului minim de ore de pregătire în cadrul școlilor de șoferi, interzicerea utilizării telefoanelor în trafic și avertizarea conducătorilor auto cu privire la prezența radarelor.

Te-ar putea interesa si: