Bagaje vândute la 10 lei, o înșelătorie la Aeroportul Otopeni
Românii creduli își iau țeapă cu bagaje vândute la 10 lei, în numele Aeroportului Otopeni. Mai exact, oamenii dau crezare anunțurilor postate pe internet în care se vând bagaje pierdute sau uitate în aeroport, la preţ de chilipir.
Țeapă cu bagaje vândute la 10 lei
Este cea mai recentă înșelătorie online care poate să-ți golească contul într-o clipită. Prin achiziționarea acestui bagaj, cu mai puțin de 10 lei, vei primi acasă un troler care a fost uitat sau pierdut în aeroport, și care ar putea conține obiecte în valoare de mii de euro. Această ofertă irezistibilă a fost postată pe o pagină falsă de Facebook care imită perfect cea a Aeroportului Internațional Henri Coandă. Pentru a da un aer credibil, cei care au pus anunțul au creat și profile false pe care au postat recenzii de la clienți satisfăcuți.
Aeroporturile și companiile aeriene ne dau asigurări că nimeni nu vinde bagajele pierdute.
„Informaţia este complet falsă şi fotografia folosită este falsă şi s-a aplicat logo-ul companiei Aeroporturi Bucureşti. Am aflat că astfel de postări au apărut şi în alte ţări, de exemplu pe un cont fals al Aeroportului Gatwick singura diferenţă era preţul, acolo se vorbea de o liră. Probabil englezii sunt mai zgârciţi şi nu riscă mai mult”, spune Valentin Iordache, purtător de cuvânt Aeroportul Otopeni pentru Observator.
În realitate, acest bagaj-surpriză ascunde o înșelătorie de proporții. Postarea conține un link care trebuie accesat pentru a face plata. Cu toate acestea, odată ce datele cardului sunt introduse, nu vei pierde doar suma modică, ci și datele personale, care pot cădea în mâinile hackerilor.
Postarea a fost ștearsă după câteva ore, dar există riscul să reapară sub o altă formă.
Ce se întâmplă cu bagajele pierdute
Reprezentanții aeroportului încearcă să calmeze preocupările celor care și-au pierdut bagajele și se tem că acestea ar putea fi vândute în acest mod.
„Aeroportul nu gestionează bagajele”, explică Valentin Iordache, purtător de cuvânt al Aeroportului Otopeni.
„Din punct de vedere legal, compania aeriană este responsabilă de bagajul pasagerului”, a adăugat Cătălin Ilie, directorul unei companii de handling.”
Dacă nu v-a ajuns bagajul la destinație, odată cu dvs, trebuie să ştiţi că aveţi la dispoziţie o săptămână să faceţi sesizare la compania aeriană. Operatorul are timp 21 de zile să vă caute bagajul, iar dacă nu îl recuperaţi veţi fi despăgubit în funcţie de valoare obiectelor sau greutate: 20 de euro pe kg dar nu mai mult de 1.200 de euro în total.
Nici chiar bagajele după care nu mai vine nimeni nu sunt puse la vânzare. Ele rămân, în funcție de operatorul aerian, chiar şi un an în spaţiile de depozitare din aeroport.