Probleme grave pe Podul de la Brăila: Asfaltul trebuie schimbat complet

Probleme grave pe Podul de la Brăila: Asfaltul trebuie schimbat complet

author
2 minutes, 52 seconds Read

Probleme grave pe Podul de la Brăila: Asfaltul trebuie schimbat complet

Lucrări de mântuială și bătaie de joc pe Podul de la Brăila. Sunt concluziile unui raport întocmit de Centrul de Studii Tehnice Rutiere care arată că e nevoie de refacerea completă a hidroizolației podului și de turnarea unui nou covor asfaltic.

Bătaie de joc pe Podul de la Brăila

Podul de la Brăila cu care s-au lăudat autoritățile în ultimele luni are erori grave de construcție. Asfaltul utilizat pentru acoperirea podului s-a dovedit a fi de o calitate suboptimă și a fost aplicat cu erori fundamentale. Aceasta este concluzia la care au ajuns experții care au efectuat o investigație cu privire la apariția unor deformări și fisuri în structura ce era promovată ca o adevărată reușită în domeniul infrastructurii din România.

Soluții propuse

Evident, constructorul este pus în situația de a găsi o soluție pentru a remedia aceste deficiențe, altfel podul Brăila riscă să nu poată fi dat în folosință. După două intervenții de reasfaltare, oficialii de la Drumuri recunosc acum că echipa italiană care a realizat construcția podului Brăila a aplicat un strat de asfalt cu o calitate sub așteptări. Inițial, atunci când au apărut primele semne de deformare pe suprafața drumului, au încercat să arunce vina pe tirurile care, potrivit lor, nu ar fi respectat restricțiile de tonaj în perioadele de căldură extremă. Cu toate acestea, un raport întocmit de Centrul de Studii Tehnice Rutiere arată că situația este mai gravă decât s-a crezut inițial.
„Concluziile raportului sunt clare: nu au fost respectate rețeta și tehnologia. E clar că rețeta folosită de ei la mixturile bituminoase nu a fost una corectă” a declarat Cristian Pistol, director general al CNAIR pentru Digi24.
Constructorul și consultantul trebuie să propună soluții. Cel mai probabil, spun specialiștii, este nevoie de refacerea completă a hidroizolației podului și de turnarea unui nou covor asfaltic. Problemele nu se limitează doar la asfalt. Constructorul a fost nevoit să intervină și pentru a preveni infiltrarea apei în blocurile de ancoraj situate pe cele două maluri ale Dunării. În cazul în care procesul de sigilare a microfisurilor cu rășini nu va avea succes, ar putea fi necesară o operațiune de hidroizolare a structurilor care găzduiesc cablurile ce susțin podul. Oficialii din domeniul transporturilor afirmă cu fermitate că podul nu va fi acceptat oficial pentru utilizare până când constructorul nu va reuși să remedieze toate aceste probleme.
„Potrivit graficului prezentat de ei, în octombrie 2024 vor finaliza legătura, deși stadiul lucrării este foarte avansat. Cu puțină mobilizare, în două luni de vreme favorabilă pot să fie finalizate aceste lucrări”, a mai precizat Cristian Pistol.

Concluzie

Podul de la Brăila a costat jumătate de miliard de euro și a fost inaugurat în vară în prezența președintelui, a premierului, a ministrului și a comisarului european pentru Transporturi. Cu toate acestea, acum se descoperă că lucrările au fost realizate cu neglijență și că este necesară refacerea completă a hidroizolației și a covorului asfaltic. Autoritățile și constructorul trebuie să găsească soluții urgente pentru a remedia aceste deficiențe și pentru a asigura siguranța utilizatorilor podului.

Te-ar putea interesa si: